Mažosios bendrijos (MB) buhalterinė apskaita

 

Mažoji bendrija (MB)

Mažoji Bendrija – privatūs asmenys, turintys ribotą civilinę atsakomybę bei neatsakantys savo nuosavu turtu už įmonės veiklos rezultatus ir skolas.

MB buhalterinė apskaita, kaip ir UAB apskaita, yra analogiškai identiškos tada, kai Mažoji Bendrija neturi samdomų darbuotojų ar yra ne PVM mokėtoja. MB apskaitos tvarkymas yra paprastesnis lyginant su UAB buhalterija. MB apskaitai nėra privalomas MB buhalterės paslaugos, bet turi būti laiku sumokamos visos mokestinės prievolės, pateikiami ir sutvarkomi (suskaitmeninami) patys įmonės dokumentai. O jeigu MB pajamos viršija 45 000 eurų, tuomet ji turi būti registruojama kaip PVM mokėtoja, atsiranda prievolė teikti mėnesines PVM deklaracijas.

Siūlomos Mažosios Bendrijos buhalterinės apskaitos paslaugos

 

Mažosios bendrijos (MB) buhalterinei apskaitai visi reikalavimai išlieka tokie patys kaip ir UAB buhalterijai, nėra jokių skirtumų.

  • Visos mėnesinių ir metinių mokesčių deklaracijų pateikimas Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) ir Valstybinei socialinio draudimo fondo valdybai (Sodra);
  • Pelno / nuostolių ataskaitų pateikimas;
  • Statistinės ataskaitos pateikimas;
  • Konsultacijos buhalterijos klausimais;
  • Mokesčių deklaravimas ir apskaičiavimas;
  • Mokėjimų planų sudarymas;
  • Dokumentų kredito įstaigoms parengimas;
  • Juridinio asmens vykdomos veiklos pagrindu atliekamas LR Vyriausybės tai veiklai nustatytų mokesčių apskaičiavimas;
  • Darbuotojų įdarbinimo, atleidimo dokumentų tvarkymas, bei kitų personalo dokumentų parengimas;
  • Darbo užmokesčio apskaičiavimas;
  • Visų privalomų deklaracijų pateikimas mokesčius administruojančioms LR institucijoms;
  • Bendrovės ar atskirų padalinių (veiklų, projektų ir kt.) finansinių rodiklių apskaičiavimas;
  • Bendrovės veiklos rezultatų analizė;
  • Bendrovės piniginių srautų sekimas, apyvartinių lėšų įvertinimas ir trūkumo galimybės nustatymas.

Kas gali tvarkyti mažosios bendrijos apskaitą?

 

Kad MB įmonės sumažintų klaidų riziką iki maksimumo, rekomenduojama, kad MB apskaitos buhalteriją tvarkytų tik profesionalai ir išmanantys savo darbą darbuotojai. Dažniausiai ką tik įsteigtos įmonės vadovai renkasi iš kelių variantų:

  • Tvarkyti apskaitą patiems (MB nariui arba vadovui);
  • Naudotis apskaitos įmonės paslaugomis;
  • Pagal darbo sutartį samdytis vyr. buhalterį;

Pasirinkimas, kad MB apskaitą tvarkytų įmonė, leidžia organizacijai skirti visą dėmesį į verslo organizavimą, valdymą ir strategijos kūrimą.  Taip pat yra išvengiama, kad apskaitoje bus klaidų, kurios gali kainuoti papildomas išlaidas.

Dažnai įmonė pasirinkusi apskaitą tvarkyti pati, neįvertina, kad MB apskaita negali būti tvarkoma kaip individuali veikla, todėl MB buhalteriui būtina turėti buhalterinės apskaitos išsilavinimą bei vadovautis šiais teisės aktais sudarant finansines ataskaitas:

  • Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu;
  • Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymu;
  • Verslo apskaitos standartais.

Prieš pasirenkant kaip tvarkyti MB buhalterijos apskaitą, reikia atkreipti dėmesį, kad apskaitos tvarkymas nėra lengvas procesas ir reikalauja laiko išteklių ir buhalterinių žinių apie:

  • Mažosios Bendrijos mokamus privalomus mokesčius ir deklaracijas valstybės institucijos;
  • Bendrijų narių mokamus SODRAI mokesčius;
  • Taikomas lengvatas įdarbinant darbuotoją į MB iš Darbo biržos;
  • MB darbuotojų darbo užmokesčio skaičiavimas.

Kodėl esant būtinybei atlikti Mažosios bendrijos apskaitą verta rinktis mūsų įmonę?

 

  • Garantuojame aukščiausio lygio mažosios bendrijos apskaitos paslaugų kokybę;
  • Mūsų profesionali komanda atlieka itin kruopščią kiekvienos Mažosios bendrijos finansinę apžvalgą ir iš anksto numato galimus mokestinius padarinius;
  • Sutaupysite laiko ir sumažinsite riziką nukentėti finansiškai dėl padarytos MB apskaitos klaidos;
  • Prisiimame visišką atsakomybę už MB apskaitos paslaugas bei atlyginame patirtą žalą, už klaidų sukeltus padarinius.