Jau kelerius metus Lietuvoje galioja reikalavimas, numatantis prievolę daugeliui pelno siekiančių juridinių asmenų Valstybinės mokesčių inspekcijos patikrinimų metu savo apskaitos duomenis teikti SAF-T rinkmenoje. Daugeliui įmonių tai sukėlė nemažai papildomų rūpesčių, o klausimų diegiant šią naujovę kyla ir dabar.

Kas yra SAF-T?

SAF-T (angl. „Standard Audit File for Tax“) – tai standartinė buhalterinės apskaitos duomenų rinkmena arba, kitaip, formatas, užtikrinantis efektyvų apskaitos duomenų perdavimą iš verslo subjekto į priežiūros instituciją.

Šį elektroninį patikros formatą 2005 m. pristatė EBPO (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija). Jos tikslas buvo sukurti standartizuotą versiją, kuri palengvintų apsikeitimą mokestiniais duomenimis ir komunikaciją tarp verslo subjektų ir tikrintojų. Pirmoji SAF-T dar 2008 m. įsivedė Portugalija.

SAF-T reikalavimai Lietuvoje

Lietuvoje SAF-T pradėta diegti nuo 2016 m. Įvedimo procesas vyko palaipsniui plečiant įtraukiamų įmonių ratą, o nuo 2020 m. sausio 1 d. šis reikalavimas įsigaliojo visiems pelno siekiantiems juridiniams asmenims, kurių užpraeitų finansinių metų grynosios pardavimo pajamos buvo didesnės nei 300 000 eurų. Tarp išimčių patenka bankai, kredito unijos ir kiti juridiniai asmenys, paminėti Lietuvos banko įstatymo 42 straipsnio 1 dalyje, taip pat subjektai, kuriems iškelta bankroto byla ar bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka.

Kai kuriose valstybėse rinkmeną įmonės privalo teikti periodiškai kartu su kitomis metinėmis ar mėnesinėmis ataskaitomis. Tuo tarpu Lietuvoje SAF-T teikiama tik pagal mokesčių administratoriaus pareikalavimą, atliekant patikrinimą ar tyrimą. Taigi, tai turi daryti tie mokesčių mokėtojai, kurių atžvilgiu yra vykdomi kontrolės veiksmai.

SAF-T tikslai

SAF-T rinkmena leidžia mokesčių inspekcijai paprasčiau ir efektyviau atlikti įmonės duomenų analizę, tiksliau įvertinti ataskaitas, rasti neatitikimus ar įtartinus įrašus. Taip pat svarbu paminėti, kad pagal pareikalavimą SAF-T rinkmeną įmonės privalo pateikti ne tik VMI, bet ir LR muitinei, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai, Valstybiniam socialinio draudimo fondui. Taigi, pagrindinė rinkmenos nauda yra kaštų mažinimas, galimybė visą informaciją pateikti nuotoliniu būdu bei, žinoma, šalies biudžeto pajamų surinkimo gerinimas, traukiantis šešėlinei ekonomikai.

Reikia pagalbos? Susisiekite su mumis el. paštu integre@integre.lt ar telefonu +370 700 22770 ir mes mielai Jums padėsime!